Standardy Obsługi


Katalog Dobrych Praktyk w udzielaniu nieodpłatnej pomocy osobom ze szczególnymi potrzebami

Minister Sprawiedliwości w celu podniesienia jakości obsługi beneficjentów nieodpłatnej pomocy, w tym ze szczególnym uwzględnieniem osób z niepełnosprawnościami, postanowił ułatwić to zadanie przygotowując Katalog dobrych praktyk w udzielaniu nieodpłatnej pomocy osobom ze szczególnymi potrzebami. Dokument ten jest opracowaniem wytycznych niwelujących bariery rozpoznane przez osoby z niepełnosprawnościami w możliwości skorzystania z nieodpłatnej pomocy.

Zdjęcie 1460x616.jpg

Katalog Dobrych praktyk omawia specyfikę czterech rodzajów niepełnosprawności: wzrokowej, słuchowej, ruchowej oraz intelektualnej. Przedstawia główne problemy, z którymi zmierzają się osoby doświadczające tego rodzaju niepełnosprawności oraz dostępne rozwiązania ułatwiające im codzienne funkcjonowania, ze szczególnym uwzględnieniem rozwiązań, które mogłyby okazać się przydatne lub potrzebne w trakcie udzielenia porady takich osobom w ramach systemu nieodpłatnej pomocy.

Specjalna uwaga została poświęcona przedstawieniu prawidłowych zachowań, jakimi powinni wykazać się wykonawcy systemu nieodpłatnej pomocy oraz rozwiązań architektonicznych pod kątem dostosowania punktów nieodpłatnej pomocy do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami.

Zachęcamy do szczegółowego zapoznania się z Katalogiem Dobrych Praktyk w udzielaniu nieodpłatnej pomocy osobom ze szczególnymi potrzebami.

Grafika i opracowanie: Ministerstwo Sprawiedliwości 

Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

Katalog Dobrych Praktyk - załącznik

12‑06‑2025 11:02:41

Zachęcamy do szczegółowego zapoznania się z Katalogiem Dobrych Praktyk w udzielaniu nieodpłatnej pomocy osobom ze szczególnymi potrzebami.

opracowanie: Ministerstwo Sprawiedliwości 

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

Standardy obsługi opracowane przez organizację pozarządową

12‑06‑2025 11:04:27
Zachęcamy do zapoznania się ze standardem obsługi opracowanym przez organizację pozarządową.
Dokumenty:
Plik pdf Mediacja standardy obsługi i wewnętrzny system kontroli jakości zaktualizowane 2024 (wniosek o mediację).pdf
12‑06‑2025 12:37:54
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
176KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Plik pdf standardy NPO_1404678.pdf
12‑06‑2025 12:37:54
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
173KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Plik pdf standardy NPP2020.pdf
12‑06‑2025 12:37:54
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
174KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Informacja wytworzona przez:
Magdalena Szymańska , w dniu:  12‑06‑2025 10:59:14
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Piotr Michał Zygowski
email: p.zygowski@powiat.kolobrzeg.pl tel.:943547618 fax: 943544642
, w dniu:  12‑06‑2025 10:59:14
Data ostatniej aktualizacji:
12‑06‑2025 11:05:43
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany Data aktualizacji Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
Wczytaj kolejne wersje artykułu
Pokaż archiwalne komunikaty publikowane na tej stronie